Debilizem kot statusni simbol
Danes sta Nemčija in Evropa v globoki krizi. Ta se odraža v nekonkurenčnem gospodarstvu, krizi vrednot, napačnih analizah vzrokov in posledično napačnih političnih odločitvah. Podjetja, ki so bila ne dolgo nazaj steber nemške industrije počasi propadajo. Številna naša podjetja so posledično brez naročil. Kriza tokrat ni kratkotrajna, je sistemska in večplastna. O tem malokdo govori. Tudi sami Nemci se sprašujejo kaj je vzrok, da so tako zabredli. V Nemčiji nihče ne vidi voditelja, ki bi lahko državo popeljal iz te krize.
Splošni problem razvitih družb je, da so v obilju vsega pozabile na vrednote, ki so jih v obilje pripeljale. V ohlapnih demokracijah drugačnega razvoja tudi ni pričakovati. V njih nekompetentnost postaja normalnost. Niti opazimo je več ne. Enostavno in udobno je za naše probleme kriviti druge. (beri Kitajce in Ruse)
Spodaj je povzetek širšega razmišljanja o vzrokih krize iz članka v nemščini, ki sem ga našel nekje v internetu. Zdel se mi je zanimiv, zato sem del prevedel. Trditve ne veljajo zgolj za Nemčijo, veljajo za večino »razvitih« družb.
Debilizem kot statusni simbol.
Nekoč so veljali inteligentnost, izobrazba in poglobljena znanja za vrednote.
Danes se jih več ne ceni in tega se niti ne skriva. Kompleksno razmišljanje se smeši, preprostemu se ploska. Kompetentni posamezniki ostajajo brez družbenega vpliva, vpliv dobivajo glasnejši, enostavnejši, narcisoidni posamezniki, ki so na nove vrline ponosni.
V času novih vrednot se kompleksna znanja in razlage zavrača ter arogantno smeši. Tisti, ki družbene probleme poenostavlja dobi aplavz, nove sledilce in pozornost v socialnih omrežjih.
Kdor probleme poglobljeno analizira in razčlenjuje je preslišan in ignoriran. Kompleksno razmišljanje je večini naporno, stresno in zato nepotrebno.
Debilizem ima nove vrednote, zabavo, užitek, zunaji blišč in hiter zaslužek.
Nevednost je udobna in ne postavlja vprašanj. Izraža se v oznakah, frazah in »memih«. Ne potrebuje nobenih dokazov ne raziskovanja, dovolj ji je le občutek. »Cool« je vedeti malo, da je le zabavno in udobno. Udobje in zabava se časti in praznuje v »reality showih«, socialnih platformah in medijskih diskusijah, ki to niso. Tisti z drugačnim pogledom so iz diskusij izločeni. Slave se oni, ki govore neumnosti. Iz te smo se nekoč norčevali, danes je način življenja.
Kaj se zgodi z družbo, ki bolj ceni zunanji videz od vsebine, v kateri izobrazba velja za elitistično in nevednost za simpatično? Taka družba ne izgubi samo globine, izgubi orientacijo. Nazadnje ne vemo več kaj je prav in kaj narobe ampak le še kaj je viralno. (Viralnost- kar se hitro širi po internetu). Debilnost tako postaja nov statusni simbol. Doseči ga je enostavno, le prenehati razmišljati je potrebno.

Komentarji
Objavite komentar